Omakotitalotyömaalle tulee valtavasti tavaralähetyksiä ja kaikki eivät voikaan onnistua aivan nappiin. Mutta tällä hetkellä Itella johtaa selvästi, jos mittarina on epäonnistuneet tavarantoimitukset. Radiossa mainostetaan koko ajan, että Itella hoitaa nopeasti ja luotettavasti paketit perille. Valitettavasti meille tulleet Itellan lähetykset eivät oikein ole onnistuneet. Sähkökaapin piti tulla kotiin mutta jouduimmekin hakemaan sen postikeskukselta. Viikko sitten postimies soitteli, että ”missäs se teidän tontti oikein on, kun hän ei löydä?” lopulta sovimme, että hän vie lähetyksen paikalliseen postiin. Seuraavana päivänä kävimme postissa ja eihän se paketti sieltäkään löytynyt. Seuraavana arkipäinä soittelimme postimiehelle takaisin ja hän lupasi hoitaa, että se paketti löytyisi sieltä postista, ja löytyihän se lopultakin.

Yleisesti täytyy ihmetellä, miksi tavarantoimittajat meille soittavat. Heitähän pitäisi olla ohjeistettu soittamaan kirvesmiehille, jotka ovat ovat päivisin tontilla. Ei meistä kumpikaan pysty yhtäkkiä lähteä tontille vastaanottamaan jotain lähetystä. Onneksi suurin osa tavarantoimittajista on oma-aloitteisesti osannut jättää tavarat tontille. Mutta tälläkin hetkellä on pari lähetystä tulematta, koska tavarantoimittajat eivät osaa soittaa oikealle henkilölle.

Lattialämmitystarvikkeet ovat jossain Transpointin tavaraterminaalissa, koska meidän pitäisi soittaa ja sopia aika toimitukselle. Ongelmana on, että tekstiviestillä tulleessa saapumisilmoituksessa olleeseen puhelinnumeroon ei juurikaan haluta vastata. Isäntä yrittää taas huomenna soitella, jos terminaalilla olisi joku vastaustuulella. Harmillista lisätyötä meille. Kauppoja tehdessä meille sanottiin vain, että ei meidän tarvitse kuin muutama lähetys vastaanottaa ja kantaa sisälle.

Toinen paketti on Kiitolinjalla, josta voisi sanoa, että siellä ainakin tehtiin tänään oikeaa salapoliisityötä, jotta tavaran vastaanottaja saataisiin selville. Iltapäivälle he soittelivat Isännälle, että koska he voisivat toimittaa terassin kaiteet. Mielenkiintoiseksi tilanteen tekee se, että heillä ei ollut lukenut rahtikirjassa mitään puhelinnumeroa. Rahtikirjasta he olivat löytäneet Emännän nimen, mutta Emännällä on salainen puhelinnumero, joten numerohaku ei tuottanut tulosta. Googlaamalla Emännän nimellä he saivat selville hänen työpaikkansa. Työpaikan nettisivuilta he löysivät työpaikan puhelinnumeron, josta he saivat lopulta Emännän langan päähän. Emäntä sitten antoi Kiitolinjalle Isännän puhelinnumeron.

Niin olihan raksallakin tapahtunut jotain, eli katon koolaukset ja höyrysulkumuovi oli asennettu. Valitettavasti yläpohjaan ei ollut vielä ehditty laittaa villoja, joten lämmittimiä ei kannattanut vielä kytkeä toimintaan.