Eilen illalla surffailimme ahkerasti netissä ja yritimme kaivaa tietoa kannattaako sisätäyttöä suojata styroxilla ja kuinka iso urakka olisi jäätyneen sisätäytön sulattaminen. Tulimme siihen johtopäätökseen, että jos 400€ styroxeilla saisimme maan pysymään sulana niin se kannattaisi, koska jäätyneen hiekan sulattaminen vaatisi, joko kallista höyrysulatusta tai erittäin tehokkaiden kaasulämmittimien vuokraamista. Lisäksi laskimme, että pystymme käyttämään suurimman osa suojastyroxeista myöhemmin rakennetavan terassin ja autokatoksen alla routaeristeenä.
 

Aamusella isäntä soittelikin paikalliseen rautakauppaan, josta sanottiin, että kaikki routastyroxit ovat loppu. Mutta hyväksi onneksi selvisi, että tämän päivän aikana heille tulisi tehtaalta uusi erä ja he pystyisivät toimittamaan, mitä todennäköisimmin tarvitsemamme styroxit illaksi tontille. Iltasella pimeyden laskeuduttua suuntasimme kolmen hengen porukalla kohti tonttia toivoen, että siellä odottelisi asentajiaan iso kasa eristeitä. Siellähän ne nököttivät tontin reunalla ja pääsimme peittelemään hiekkalaatikkoamme. Hieman harmia aiheutti arviointivirhe suojapeitteiden määrässä mutta siitä selvittiin hakemalla lisää. Lopuksi iso kasa painoja peitteiden päälle, ettei tuuli vie pressuja mennessään.

Sisätäyttö suojattu pakkaselta 50mm styroxilla.

Styroxit peitelty suojapeitteillä.

Tänään saimme myös ensimmäiset kokemukset DT:n käyttämän Kiitolinjan asiakaspalvelusta. Iltapäivästä kuljettaja soitti Isännällä, että meille olisi tulossa alaohjauspuut. Kysyttäessä ”koska”, niin kuljettaja vastasi, että ”nyt” eli kuljettaja oli soittaessaan tontillamme. Onneksi tätä toimitusta ei tarvinnut olla henkilökohtaisesti vastaanottamassa, mutta toivoa sopii, että jatkossa kuljettaja ilmoittelisi ”hieman” aikaisemmassa vaiheessa. Meidän molempien työpaikkojen sijainnista ja luonteesta johtuen, ehdoton minimi varoitusaika on vähintään tunti ennen toimitusta.